
1/23/2007
Megaloves

1/20/2007
María Pagés, "Canciones, antes de una guerra"
O flamenco é unha guitarra, é unha caixón, é unha voz que ás veces te rompe por dentro, é un home con porte que viste un traxe, un chaleque e nunca unha corbata porque é libre e, sobre todo, son as sombras das luces na silueta dunha MULLER, unha muller con maiúsculas á que non deixas de mirar. O pelo moreno -tanto ten recollido coma solto- os brazos infinitos, o corpo que se forma dentro dun vestido que ás veces deixa ver as pernas que rematan nuns zapatos de tacón sublimes.
Este venres fun ver "Canciones, antes de una guerra" da Compañía María Pagés e, dende o comezo ata a fin, a hora e media que durou, máis ou menos, de baile e música e danza non nos deixou de abraiar a todos os que estabamos alí. Eu non sei nin o que era que agardaba, nin a arroutada que me dou para ir (igual a descuberta de Bambino ou algo semellante, gracias a quen mo descubriu -CSI total- e a quen mo lembrou, véxase Snob), pero foi un non quitar os ollos do escenario. É incrible a forza que transmiten os taconeos, que mesmo ás veces estás á expectativa de que os fagan soar, as palmas, o son dunhas simples cordas de guitarra e o ritmo que imprimen os caixóns e máis incrible aínda é como o corpo se pode chegar a expresar.

O espectáculo está baseado en "Canciones para después de una guerra" de Basilio Martín Patino, censurado polo réxime franquista. A min gustoume moito, e así como detalle bonito: o sorriso dun bailaor que non deixou de amosalo en todo o tempo. Así da gusto :) Si, é o primeiro pola esquerda da foto de arriba, ou Emilio Herrera ou José Barrios ou José Antonio Jurado ou Alberto Ruiz. Eu penso que se chama Emilio, pero é unha suposición.
Con todo, dicir que non foi o flamenco que todos pensamos e para mostra un botón, que vos deixo o programa:
Boquerones del Alba - Angelillo
Blues Dingue - Henri Salvador
Tatuaje - Concha Piquer e cantada nesta ocasión por Ana Ramón
Guitarra Dímelo Tú - Atahualpa Yupanqui
Soleá de la Cueva - letra de Miguel Hernández
Publicidad - onde nos anunciaban o Cola-Cao e Polvos
Percusión luces - Atahualpa Yupanqui
Taranto para Mujeres - que é unha canción popular e que veu precedida dun "Vamos a acordarnos de Santa Cruz"...e a partir de aí non deixei de pensar de Sevilla e de cando quixen unha casiña pequena branca encalada en Almería (xa llo comentei a Kiko)
Soñar - letra de Antonio Machado
Nanas de la Cebolla - letra de Miguel Hernández e cantada por Serrat
Alegría - letra de Antonio Machado e popular, que cantaba José A. Carrillo, igual que Guitarra Dímelo Tú
When the saints marching in - Louis Armstrong
Imagine - John Lennon, cantada por Susana Ruiz (gospel mil)
Todo isto reinventando e adaptando o flamenco a estas músicas, que nunca é todo o que parece (gracias a deus ou a quen sexa).Despois de todo isto aplaudimos un montón (e non foron as palmas do comezo, que os coruñeses son dun exquisito que non sabedes vos ben, que como se retrasaban un pouco- e eso que aínda non chegara toda a xente- comezaron a darlle as mans a ver se comezaban...total, por un cuarto de hora de retraso, pareceume mal o das palmas, o do retraso tanto me tivo, que na taquilla aínda estaban dando entradas) e agasalláronnos cun Tengo una vaca lechera...encantoume, a pena máis pena, foi que tiven que ir soa. Ao meu lado estaba outra rapaza noutra tesitura similar, pero tanto tivo, que xa vos deixo a "Nanas de la Cebolla" aí arriba para compartilo con vos, que te soy muy así.
Ao saír atopei a un compañeiro de traballo, comentamos as impresións e de paso coñecinlle a moza. Toda unha experiencia señores, un día destes merco un traxe de gitana. Tolón, tolón!!
Para rematar palabras de María Pagés deste espectáculo adicado a Manuel Vázquez Montalbán ("La canción popular es el cauce más apto para representar la historia sentimental de un pueblo")
"...En particular, dedico La nana de la cebolla a mi hijo Pancho y a todos los adolescentes que empiezan a alejarse del maravilloso mundo de la infancia, ya en la frontera de la comprometida jurisdicción de los adultos, para que nunca olviden que la fantasía, los sueños, la sonrisa y la tolerancia son las herramientas más apropiadas en ese taller donde los adultos tenemos que trabajar para la construcción del equilibrio social más justo para todos."
Ao final, vai ser o que dicía o arume dos piñeiros citando a Biedma, " que la vida iba en serio".
Non.
1/19/2007
Arrepentirme podería ser algún tipo de arte
Ains, igual son algo artista.
2.000 razóns para esquecerme de todo
Chegamos á idade madura cando habendo para escoller dúas tentacións, escollemos a que nos permite chegar á casa máis cedo. D.B.
Á miña nai, a meu irmán que a día de hoxe escangallou 3 ou 4 coches (xa non sei) e a meu pai que nos atura e aturamos e a quen quero crer que lle debo a afección de ler. As/os demais xa sabedes, se compartimos unha noite xuntos, xa sodes da familia.
Dorian-A cualquier otra parte
1/17/2007
e-music, o programa que todos deberían escoitar

E para rematar todo isto:
Punto un: se nalgún baño, aseo, WC ou como lle queirades chamar, vedes pegatinas de e-music, é que algún de nós estivo alí. Co cal, a escoitar e-music.
Punto dous: a comisión de festas do e-music está comezando a traballar nunha. Agardamos convocatoria.
Punto tres: Supercablekis (onde se meteron?) que saíron reseñados na mondosonoro en papel dentro dos grupos galegos a destacar do 2006. Co cal, a berrear todos o Axe Effect:
Supercablekis-Axe Effect
You are always waiting
Waiting something you
can't do
Where did you go
I really try to say it
I'll be waiting for you
I don't know where I go
Where I go to see you
Where i go to find you out
It's very hard to see you
Very hard to find you
Where did you go
It's very hard to beat you
Where did you go
It's very hard to fuck you
Uh yeah!
1/14/2007
Ño! Cabaret!

Pois fomos ao final ao The Dog´s Bollocks ou os "Collóns do can", como dixo Pepa, a ver o grandioso espectáculo de Davide Salvado (canta razón oko), Pepa Yañez e Nacho Muñoz. Non tiña nin idea do que me ía atopar no Cabaret d´aquí e resultou ser toda unha experiencia.
Chegamos aos Collóns do can e fastidiounos algo que as poucas mesas que había estivesen reservadas, co cal dispuxémonos a pedir algo na barra e estando alí tiven un anaco longo para escoitar a X.S. , a unha rapaza que ten un aire a Paula Carballeira e a outro mozo que non sei quen era (téñome que poñer ao día co famoseo galego) falar de A Roda, ese sitio mítico en Malpica, de Bravú e máis cousas das que xa non me enterei.
E despois dese momento "anda, dame unhas pintas" e de cutre-lercheo apareceron Nacho no piano e Pepa e Davide que comezaron cuns leves problemas cos micrófonos que continuarían toda a noite pero que, gracias á súa espontaneidade e bo humor, aínda nos fixeron rir máis.
Fixeron unha perfecta deconstrucción do folclore galego, salamantino, andaluz e mesmo o occitano. Neste último, sacáronme(nos) ao escenario (todo por dicir que na Coruña non había Alameda se non Xardíns) a bailar con Pepa, cun alumno de Davide e cunha rapaza que se chamaba Mónica un baile occitano: que ben o pasamos e ata nos chamaron riquiños ^^!
O sitio estaba cheo e, como dixeron eles, ben daba para encher o Fórum Metropolitano aquí na Coruña, non deixaron de facer referencias aos pijos coruñeses, a descubrirnos o rueiro coruñés da man de Marcial de Adalid...xeniais, tan xeniais que nos fixeron cantar con eles, quecer as mans de tantos aplausos que lles demos, admirar o corpo de Davide en todo o seu esplendor e mesmo o de Pepa, que tamén tivo momentos "cárnicos", e sen que lle pareza mal a ninguén, teño que dicir que o de Sue Ellen igual vai ser cousa de familia (anque os demais tampouco nos quedamos atrás).
En definitiva, un espectáculo a recomendar e non sabedes canto me rin.
1/11/2007
Namorados ata as porcas

Estes dous mozos, Natalia e Mariano, fugáronse o día de Reis. Seica á familia dela non lle gustaba que saíse con el e que comezara a descoidar os estudos, o resultado foi que decidiron escapar da casa "porque están enamorados hasta las tuercas". Din que os viron na estación de tren da Coruña, que poderían estar en Compostela e mesmo hai quen sostén que xa andan en Portugal.
Nova en El País, El Correo Gallego e La Voz de Galicia. Se os vedes, avisade as autoridades, non vaia ser que lles pase algo.
Seica cando te namoras a esas idades (16, 17 anos) segundo o psicólogo Julio Prol "so se ve á persoa á que se quere, non se atende a razóns, e pode chegar a mudar a maneira de ser completamente. O amor nesta idade é moi influínte."
Miña nai sempre me dicía que a vida non era coma nas películas cando me via así media ensoñada. Eu antes enfadábame e agora penso que a vida é sempre moito mellor que as películas e, anos despois desa frase, sigo facendo burradas por amor, por cariño, por gusto, por diversión...Nunca cheguei a fugarme de sitio ningún, como moito unha noite enteira ata o día seguinte, unha fin de semana, cinco días por aí...cousas así, onde ninguén sabía onde estaba máis que a persoa coa que compartía eses momentos.
O amor é bonito cando te empapas da outra persoa (e non me sexan revirados co de empaparse) porque deso vai, de aportar, de dar, de coller o mellor de cada un, de rir e de vivir con eses subidóns de emocións e de hormonas, de que cada día sexa unha festa, de vivir na eterna adolescencia onde non hai problemas ou polo menos non os andas buscando, pero non nesa adolescencia de traumas, críticas, complexos e tendencias suicidas...non, refírome a adolescencia de amigos, de lercheo, de festa continua, de irresponsabilidade, de alegría e de benestar, que mentres non morra ninguén, nada é un problema.
E cando remata todo iso, rematou, pero que ben o pasamos, non? Que bonito é estar namorado ata as porcas!
Gracias ao fedello as "tuercas" son a partir de agora "porcas":
1/06/2007
Regalos que aínda non teño
O libro é "Digital Diaries", de Natacha Merrit, unha rapaza que comezou a sacar fotos da súa intimidade e da dos seus amigos coa cámara dixital. Eric Kroll, fotografo fetichista, atopouna polas fotos que colgaba na rede.
Os de Taschen din que, vendo estas fotos, un pode reflexionar sobre a intimidade, a publicidade e o narcisismo nestes tempos da idade dixital, mesmo chegar a algún tipo de autoexploración coa axuda da cámara. A Merritt di que ela atopou un xeito de masturbarse a súa maneira no novo milenio.
De momento no flickr non teño fotos desas e mañá agasallareille a alguén "Tres segundos de memoria" de Diego Ameixeiras ... pero quero ter Digital Diaries e unha cámara dixital na man xa!!
Ah, deixáronme carbón, pero como non teño cámara non poido demostralo.
1/02/2007
Regueifa va, regueifa viene
Non vou ser eu a que diga o que é unha regueifa que xa o explican moi ben arriba, e o Gustavo Harvey (rapaz, que me das, que ultimamente so falo de ti) máis eu, que gustamos moito de facer trangalladas xuntos dos xeitos máis inverosímiles, puxémonos a regueifar e esto foi o que saiu:
Estaba a falar con Txiki,
un rapaz como non os hai,
"Escapa del, escapa filla"
sería o que diría calquera nai
A minha nai já me avisa
do perigo das rapaças,
pra colher-lhes o sabor
há que tomar duas taças
Para tomarlle dúas tazas
hai que volver a velas
e o malo das cativas
e que nunca chegas a coñecelas
Quase melhor nom saber
o que pensam essas lerchas,
que te usam pra umha noite
e logo deixam-te na percha
E se te deixan ben colgado
tampouco llo tomes a mal,
porque a ver a que home
non lle gusta unha comida sen sal
A comida sem sal, nena,
nom é para este gourmet
que gosta do bom vinho
e muito mais do bom comer
E a ver que andas comendo,
que ben se che ve na cara,
que o teu é trabar na carne
e darlle pouco a cuchara
Nom lhe dou muito à "cuchara"
pois gosto mais da culher
e ainda mais gosto
de comer boa mulher
A ver se atopas unha desas,
que che faga boa comida
e que entre perol e perol
che dea boa vida
Nom sei se é possível
a boa vida ao meu lado,
mais se me comem com bo jeito
serei homem engraçado
Pois con esas trazas que levas,
a ver a onde a vas buscar,
que muller tan completa
é complicado atopar
Eu nom ando à procura
de mulher que me merece,
me conformo com algumha
que nem rosme nem rece
Renega das santas mulleres
e búscaas de mala vida,
ti o que buscas
seguro que é unha querida
Tal cousa nom e certa
mulher meiga e teimosa,
que o que busca o superxis
é umha companheira animosa!
Pouco durmiría a compañeira
en semellante compaña,
que o que lle gusta a este malandro
é andar de troula e de farra
Mala imagem estou a dar
polas terras da Corunha
pois o que este homem quere
é umha boa carne para esta unha
Mira que comer carne
sempre é pecado en coresma,
e a imaxe que ti das,
paréceseche ben á miña mesma
Eu fartei de comer carne
e nom gosto do pescado
assim que desde agora mesmo
fago-me vegetariano
Come cenouras e come pepinos
pero nunca comas ovos
(non vaias gostar deles)
nin te mestures con isolinos
Som as isolinas pátrias
adoradoras dos pepinos,
mas este anarco-reintegrata
gosta do canibalismo
Xa dicía eu que era un veleta:
agora herba, agora carne,
non hai quen se aclare
con este home mangante
Este home gosta da carne
se pode lame-la antes
seja de porca, de vaca
ou de galega-falante
Pois se gosta da carne,
cónvidoo a unha enchenta,
véñase con toda a fame do mundo
o sábado a Compostela
...y si dios no lo remedia, alí estaremos coma reis que somos, o 6 de xaneiro no concerto da Sala Capitol de The Meteors+The Tumbitas+Los Santos.
Bueno e todo esto aprovéitoo para darlle a noraboa a ese home que é o regueifeiro e a todo o seu traballo na Regueifa e a toda a xente de Sono-Tone que é unha pasada, que están facendo un traballo de medo e que da xenio ver como o equipo funciona e a cantidade de cousas que nos están descubrindo: música galega, música extranxeira, música de hoxe e de sempre, videoclips, reseñas de libros, de cinema, entrevistas, os gustos musicais de persoas da nosa terra, sorteos, humor, foros...que máis se lle pode pedir, que máis se lle pode pedir A Revista Galega de Música??? Pois que dure, que medre e que nos siga embelesando moito tempo con eses sons musicais que nos achega cada semana.